Jobba för Boråsvänstern i valrörelsen!

Nu söker vi dig som vill arbeta intensivt i valrörelsen tillsammans med styrelsen. Välkommen med din ansökan senaste 15 mars!

Vi söker

Valombudsperson till Vänsterpartiet Borås

Vänsterpartiet i Borås är en aktiv partiförening med cirka 200 medlemmar. Inför valrörelsen 2018 söker vi en engagerad valombudsperson för att stärka upp och underlätta vårt arbete inför valet.

Arbetsuppgifter

Du kommer som valombudsperson att arbeta nära partiföreningens valledning. Denna valledning kommer att fungera som arbetsledning för dig men det är av stor vikt att du kan jobba självständigt och vara drivande. Arbetsuppgifter som blir aktuella är bland annat:

• Beställning och hämtning av valmaterial
  • Organisera och samordna öppna aktiviteter och manifestationer
  • Samordna bemanning av valstuga samt se till att där finns material
  • Organisera och samordna fördelning av valsedlar samt bemanning vid vallokaler
  • ”Sambandscentral”, tillgänglig för medlemmars frågor under valspurten
  • Annonsering och uppdatering av sociala medier

Kvalifikationer

Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor. Egenskaper som förmåga att organisera och samordna är viktiga. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och är van att hantera sociala media. Vi ser gärna att du har god kännedom om Borås stad och om Vänsterpartiet samt att du har erfarenhet av tidigare valrörelser. B-körkort är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid att du upplever ovanstående arbetsuppgifter stimulerande. Du är medlem i eller sympatiserar med Vänsterpartiet.

Upplysningar

Anställningsform: Allmän visstid 2018-07-30 – 2018-09-16. Tjänsten är administrativ sekreterare oreglerad arbetstid, enligt Vänsterpartiets supplement till Handels/KFO-avtalet (Folkrörelseavtalet). Arbete kvällar och helger förekommer.

Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen omfattar heltid (100%) under perioden

2018-07-30 till 2018-09-16.

Löneform: Månadslön enligt Vänsterpartiets supplement till Handels/KFO-avtal (Folkrörelseavtalet).

Maila din ansökan senast 2018-03-15 till

Vill du veta mer?